Norsk-nederlandsk: markedsundersøkelse ;-)
Konuyu gönderen: Martijn van Groningen (X)
Martijn van Groningen (X)
Martijn van Groningen (X)
Belçika
Local time: 04:38
Norveççe > Hollandaca
+ ...
Jul 9, 2010

Hei,

Jeg har nå vært selvstendig oversetter i en del år. Selv om norsk er andrespråket mitt, har jeg som selvstendig oversetter aldri fått henvendelser om norsk-nederlandsk og bare fått oppdrag for dansk-nederlandsk og svensk-nederlandsk.
Nå som det ser ut til at jeg blir oversetter på heltid, har jeg veldig lyst å ha få noen norsk-nederlandske oversettelser i tillegg til det jeg allerede har. Jeg skal gjøre meg kjent både her og der for å få dette til.
... See more
Hei,

Jeg har nå vært selvstendig oversetter i en del år. Selv om norsk er andrespråket mitt, har jeg som selvstendig oversetter aldri fått henvendelser om norsk-nederlandsk og bare fått oppdrag for dansk-nederlandsk og svensk-nederlandsk.
Nå som det ser ut til at jeg blir oversetter på heltid, har jeg veldig lyst å ha få noen norsk-nederlandske oversettelser i tillegg til det jeg allerede har. Jeg skal gjøre meg kjent både her og der for å få dette til.

Imidlertid lurer jeg på om dere har noen tanker om det faktisk er behov for oversettelser fra norsk til nederlandsk, hvis ja, hvor (i hvilke yrkesområder), ... - altså, rett og slett noen innspill ut fra egen erfaring som kan være behjelpelig.

Vennlig hilsen,

Martijn van Groningen
Collapse

michareisel (X)
michareisel (X)
Hollanda
İngilizce > Norveççe
+ ...
Wel Nederlands naar Noors, dus waarom niet omgekeerd? Jul 9, 2010

Ik doe alleen nederlands naar noors, maar misschien 1 keer per maand of minder, dus er
bestaat zeker ook een (kleine) markt voor noors-nederlands.

Noorse exporteerders naar Nederland hebben dat wel nodig denk ik, of Nederlandse importeerders uit Noorwegen...

Laat maar horen als je iets voor mij ook nog tegenkomt
...
See more
Ik doe alleen nederlands naar noors, maar misschien 1 keer per maand of minder, dus er
bestaat zeker ook een (kleine) markt voor noors-nederlands.

Noorse exporteerders naar Nederland hebben dat wel nodig denk ik, of Nederlandse importeerders uit Noorwegen...

Laat maar horen als je iets voor mij ook nog tegenkomt

zie: www.nednor.com

Micha
Collapse

Per Magnus
Per Magnus  Identity Verified
İngilizce > Norveççe
Tror ikke det. Jul 9, 2010

Martijn van Groningen wrote:
Imidlertid lurer jeg på om dere har noen tanker om det faktisk er behov for oversettelser fra norsk til nederlandsk,

Hvor markedsfører du deg?

Jeg tror markedet for norsk til nederlandsk er veldig lite. Etter 15 år som outsourcer har jeg fått bare 7 spørsmål fra kunder.

Bu foruma özel olarak atanmış bir moderatör yoktur.
Site kurallarının ihlalini rapor etmek ya da yardım almak için lütfen site personeli » ile iletişime geçiniz

Norsk-nederlandsk: markedsundersøkelse ;-)

Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »