Konudaki sayfalar:   < [1 2 3] >
Korrekturlæseruddannelse
Konuyu gönderen: Susanne Hemdorff
Susanne Hemdorff
Susanne Hemdorff  Identity Verified
Danimarka
Local time: 11:13
İngilizce > Danca
+ ...
KONUYU BAŞLATAN
Hvor er det positivt... Feb 18, 2011

med tiltaget omkring korrekturkurset før powwowen! Jeg kan under alle omstændigheder desværre ikke deltage, men glæder mig til uddannelsesforløbet i Århus.

Rigtig god fornøjelse til jer alle sammen til sin tid

Mvh
Susanne

Korrekturlæseruddannelse – turboforløb på 6 dage fordelt på 2 uger Feb 19, 2011

Det er interessant at følge med i jeres debat om vores nye korrekturlæseruddannelse. Den er blevet vældig godt modtaget: De første to hold er overtegnet med 20 personer på hvert forløb. Vi har nu oprettet et nyt forløb med start den 18. maj.

Jeg kan godt se at uddannelsesforløbet over 6 datoer ikke kan hænge sammen for alle jer i udlandet. Hvad siger I til et forløb, stadigvæk på 6 datoer, men fordelt på 2 uger? Prisen vil være den samme; dertil kommer jeres udgifter
... See more
Det er interessant at følge med i jeres debat om vores nye korrekturlæseruddannelse. Den er blevet vældig godt modtaget: De første to hold er overtegnet med 20 personer på hvert forløb. Vi har nu oprettet et nyt forløb med start den 18. maj.

Jeg kan godt se at uddannelsesforløbet over 6 datoer ikke kan hænge sammen for alle jer i udlandet. Hvad siger I til et forløb, stadigvæk på 6 datoer, men fordelt på 2 uger? Prisen vil være den samme; dertil kommer jeres udgifter til rejse og ophold i Danmark.

Vi kan godt gennemføre et sådant forløb for 12-20 deltagere.

Har I for resten set at vi nu også er klar med en engelsk korrekturlæserdannelse?
Her kan I læse mere: http://sprogseminar.dk/Bliv-engelsk-korrekturlaeser-.htm

Uddannelsen udbyder vi i Aarhus og i København (efter sommerferien).

Mange hilsner
Jane Hansen

Danske Sprogseminarer
[email protected]
+45 3888 0912
Collapse

Susanne Hemdorff
Danimarka
İngilizce > Danca
+ ...
KONUYU BAŞLATAN
Turboforløb i Kbh., 6 dage fordelt på 2 uger + Engelsk korrekturlæseruddannelse Feb 20, 2011

Jane Hansen fra Danske Sprogseminarer har skrevet følgende til mig:

Det er interessant at følge med i jeres debat om vores nye korrekturlæseruddannelse.

Uddannelsen er blevet vældig godt modtaget: De første to hold er overtegnet med 20 personer på hvert forløb. Vi har nu oprettet et nyt forløb med start den 18. maj.

Jeg kan godt se at uddannelsesforløbet over 6 datoer ikke kan hænge sammen for alle jer i udlandet. Hvad siger I til et forløb, st
... See more
Jane Hansen fra Danske Sprogseminarer har skrevet følgende til mig:

Det er interessant at følge med i jeres debat om vores nye korrekturlæseruddannelse.

Uddannelsen er blevet vældig godt modtaget: De første to hold er overtegnet med 20 personer på hvert forløb. Vi har nu oprettet et nyt forløb med start den 18. maj.

Jeg kan godt se at uddannelsesforløbet over 6 datoer ikke kan hænge sammen for alle jer i udlandet. Hvad siger I til et forløb, stadigvæk på 6 datoer, men fordelt på 2 uger? Hvis 12 personer tilmelder sig, vil vi kunne tilbyde jer uddannelsen med en rabat på 25 %.

Rejseudgifter og ophold er for egen regning.

Med i prisen på uddannelsen er undervisningen og den skriftlige eksamen, fx afholdt i DGI-byen (9-16 med fuld forplejning). Den skriftlige eksamen er dog kun en halv dag og slutter med frokost, også inkluderet.

Har I for resten set at vi nu også er klar med en engelsk korrekturlæserdannelse?

Mange hilsner
Jane Hansen
Danske Sprogseminarer
[email protected]
+45 3888 0912
Collapse

Mette Melchior
Mette Melchior  Identity Verified
İsveç
İngilizce > Danca
+ ...
Spændende... Feb 21, 2011

Tak for opdateringen, Susanne.

Det lyder som et godt tilbud. Jeg kunne godt være interesseret i at tage uddannelsen med 6 dage fordelt på to uger, hvis vi kunne samle et hold, men nok først til næste år... Her i foråret ville jeg i hvert fald ikke kunne, men mon ikke også, de allerede har fyldt op i kalenderen. Vi kunne evt. snakke om det på powwowet til september efter det endagskursus, som Marianne er i gang med at arrangere.

Det lyder også som et godt initia
... See more
Tak for opdateringen, Susanne.

Det lyder som et godt tilbud. Jeg kunne godt være interesseret i at tage uddannelsen med 6 dage fordelt på to uger, hvis vi kunne samle et hold, men nok først til næste år... Her i foråret ville jeg i hvert fald ikke kunne, men mon ikke også, de allerede har fyldt op i kalenderen. Vi kunne evt. snakke om det på powwowet til september efter det endagskursus, som Marianne er i gang med at arrangere.

Det lyder også som et godt initiativ med den engelske korrekturlæseruddannelse.

Her er en lille bid fra kursusbeskrivelsen:

"...vi vil også styrke dit talent for at fange stilistiske fejl og dansk­klingende sprogbrug af enhver art."

- Det var lige præcis dét, jeg også synes, det kunne være spændende at komme omkring på endagskurset i september - selvfølgelig bare i forhold til interferens fra engelsk og de andre sprog, vi arbejder med, i stedet for dansklignende sprogbrug i engelske tekster, når det går den anden vej.
Collapse

Liset Nyland
Liset Nyland  Identity Verified
İtalya
İtalyanca > Danca
+ ...
jeg er også interesseret Feb 22, 2011

..selvom jeg endnu ikke har planlagt sommerferien i DK og derfor venter med at give tilsagn.

Ciao

Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Danimarka
Üye (2003)
Danca > İngilizce
+ ...
Det lyder godt! Feb 22, 2011

Hej Jane, og velkommen til!

JaneHansen wrote:
...

Op til nu har jeg holdt mig lidt på sidelinjen her, men jeg har overvejet at komme. Sagen er, at jeg nok får mere ud af uddannelsen om engelsk korrektur - det laver jeg en del af, men aldrig dansk korrektur. (Jeg er jo ikke dansker.)

Sjovt nok, er der en paralleldiskussion for tiden om kurser for englændere i forummet for Proofreading/Editing/Reviewing:

http://www.proz.com/forum/proofreading_editing_reviewing/192542-qualifications_for_proofreaders_copy_editors_copywriters_etc.html

Jeg må virkelig se, om jeg kan passe Århusforløbet ind i mit program her til efterår.

Men skulle det gå så galt, at I ikke har folk nok til kurset inden vores powwow, så vil jeg gerne tilslutte mig. Jeg skriver jo en del 'dansk til husbehov', og kurset kan kun gavne.

Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
İngilizce > Danca
+ ...
skeptisk Mar 1, 2011

Er jeg virkelig den eneste, der ikke falder ned af stolen af begejstring ved udsigten til at få lov til at betale 20.000 kr. for et kursus i noget, jeg i al beskedenhed synes jeg er rimelig god til i forvejen?

Venlig hilsen
Jeanette

Merete Hvas
Merete Hvas  Identity Verified
Danimarka
İngilizce > Danca
+ ...
Ikke den eneste Mar 1, 2011

Jeanette Brammer wrote:

Er jeg virkelig den eneste, der ikke falder ned af stolen af begejstring ved udsigten til at få lov til at betale 20.000 kr. for et kursus i noget, jeg i al beskedenhed synes jeg er rimelig god til i forvejen?

Venlig hilsen
Jeanette

Niks

Susanne Hemdorff
Danimarka
İngilizce > Danca
+ ...
KONUYU BAŞLATAN
Ikke al uddannelse er gratis, desværre... Mar 1, 2011

Jeg betragter såmænd også mig selv som en temmelig habil korrekturlæser, men jeg kan garanteret lære noget nyt (bl.a. om kommareglerne) og få genopfrisket noget, jeg har glemt. For ikke at tale om at få det teoretiske bag min korrekturpraksis på plads... teoretisk dansk grammatik kan jeg end ikke mindes, hvornår jeg sidst har beskæftiget mig med rent uddannelsesmæssigt. Det må have været i realskolen eller folkeskolen, jeg tror ikke engang, det var på tapetet i min gymnasietid (den... See more
Jeg betragter såmænd også mig selv som en temmelig habil korrekturlæser, men jeg kan garanteret lære noget nyt (bl.a. om kommareglerne) og få genopfrisket noget, jeg har glemt. For ikke at tale om at få det teoretiske bag min korrekturpraksis på plads... teoretisk dansk grammatik kan jeg end ikke mindes, hvornår jeg sidst har beskæftiget mig med rent uddannelsesmæssigt. Det må have været i realskolen eller folkeskolen, jeg tror ikke engang, det var på tapetet i min gymnasietid (dengang forudsattes grammatikken vist at være på plads inden gymnasiestart...).

I sidste ende håber jeg at kunne bruge mit eksamensbevis til at få et ben indenfor i forlagsbranchen, og jeg vil også gerne bidrage til at udbrede kendskabet til den specialdisciplin, korrekturlæsning faktisk er, ved at bakke op om initiativet - idet det danske sprog sandt for dyden bliver misrøgtet overalt i både talte og skrevne medier.

Men jeg medgiver, at 20.000 er mange penge

Mvh
Susanne
Collapse

Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Danimarka
Üye (2002)
İngilizce > Danca
+ ...
Kursus før powwow i København Mar 2, 2011

Hej

Så er jeg på banen igen. Jeg har fået en deadline for sidste tilmelding til kurset den 16. september, og den er 1. april, så hvis I går og overvejer, om I vil med, så skriv endelig til mig på info (at) astralingua.dk, hvis I har spørgsmål eller for at tilmelde jer. Og I må gerne invitere andre med, hvis I kender andre, der er interesseret i dansk sprog og grammatik.

Jeg håber meget, at I vil bruge kurset som brush-up af jeres grammatik m.m. - og så kan
... See more
Hej

Så er jeg på banen igen. Jeg har fået en deadline for sidste tilmelding til kurset den 16. september, og den er 1. april, så hvis I går og overvejer, om I vil med, så skriv endelig til mig på info (at) astralingua.dk, hvis I har spørgsmål eller for at tilmelde jer. Og I må gerne invitere andre med, hvis I kender andre, der er interesseret i dansk sprog og grammatik.

Jeg håber meget, at I vil bruge kurset som brush-up af jeres grammatik m.m. - og så kan I jo senere tage stilling til, om I vil/har behov for at kaste jer ud i den noget større og mere omfattende korrekturlæseruddannelse.

Denne dag skal nærmest betragtes som en slags appetitvækker for nogle problemer, som I måske slet ikke var klar over, at I havde med grammatikken

Tilmelding senest 1. april 2011 via info (at) astralingua.dk

Ha' en dejlig dag derude. Foråret er på vej - har lige set, at de lover op til 6 plusgrader i denne uge

Marianne
Collapse

Marianne Dahl
Danimarka
Üye (2002)
İngilizce > Danca
+ ...
Tidspunkt ændret for grammatikkursus Mar 4, 2011

Hej igen

Jeg har lige fået ændret tidspunktet fra kl. 9-16 til 10-17 den 16. september, så alle der kommer langvejs fra, som f.eks. Jylland og Tyskland, også har en mulighed for at være med fra starten.

Mange fredagshilsner fra
Marianne

Marianne Dahl
Danimarka
Üye (2002)
İngilizce > Danca
+ ...
skræddersyet korrektur/grammatikkursus i september Mar 24, 2011

Hej igen

Så nærmer tiden sig for tilmelding til vores endagskursus den 16. september. Der mangler stadig nogle stykker, hvis vi skal kunne holde den lave pris på kurset - se nedenfor i strengen. Tilmelding inden 1. april.

Ring/skriv til mig med tilmelding, eller hvis I har spørgsmål til arrangementet.

Hvis en enkelt dag med grammatik og korrektur er for lidt, så kan I jo altid overveje at tilmelde jer den egentlige korrekturlæseruddannelse, der ogs�
... See more
Hej igen

Så nærmer tiden sig for tilmelding til vores endagskursus den 16. september. Der mangler stadig nogle stykker, hvis vi skal kunne holde den lave pris på kurset - se nedenfor i strengen. Tilmelding inden 1. april.

Ring/skriv til mig med tilmelding, eller hvis I har spørgsmål til arrangementet.

Hvis en enkelt dag med grammatik og korrektur er for lidt, så kan I jo altid overveje at tilmelde jer den egentlige korrekturlæseruddannelse, der også er omtalt her i strengen.

Marianne
Collapse

Mette Melchior
İsveç
İngilizce > Danca
+ ...
Kursusstart kl. 10 og morgenkaffe fra 9.30 den 16. september? Sep 8, 2011

Hej allesammen

Nu er der ikke længe til vores korrektur- og grammatikkursus, og jeg glæder mig til et par hyggelige dage i Valby med både kursus og powwow.

Jeg synes, jeg kan huske, der var snak om at arrangere kaffe og rundstykker i Valby Kulturhus fra kl. 9.30, inden programmet starter kl. 10, men jeg kunne ikke lige finde oplysningerne nu, hvor jeg ville tjekke op på det. Er det rigtigt husket?

Jeg regner med at kunne være i Valby ca. 9.30 med toget
... See more
Hej allesammen

Nu er der ikke længe til vores korrektur- og grammatikkursus, og jeg glæder mig til et par hyggelige dage i Valby med både kursus og powwow.

Jeg synes, jeg kan huske, der var snak om at arrangere kaffe og rundstykker i Valby Kulturhus fra kl. 9.30, inden programmet starter kl. 10, men jeg kunne ikke lige finde oplysningerne nu, hvor jeg ville tjekke op på det. Er det rigtigt husket?

Jeg regner med at kunne være i Valby ca. 9.30 med toget, så for mig ville det være perfekt med lidt morgenkaffe, inden vi starter.
Collapse

Marianne Dahl
Danimarka
Üye (2002)
İngilizce > Danca
+ ...
Grammatikkursus den 16. september - morgenmad Sep 8, 2011

Hej Mette m.fl.

Ja, du har helt ret, der er morgenmad fra kl. 9.30 - har lige bestilt det. Kurset begynder kl. 10 og slutter kl. 17.

Vi ses i næste uge.

Mange hilsner
Marianne D.

Mette Melchior
İsveç
İngilizce > Danca
+ ...
Tak for bekræftelsen, Marianne Sep 8, 2011

Vi ses næste fredag

Konudaki sayfalar:   < [1 2 3] >

Bu foruma özel olarak atanmış bir moderatör yoktur.
Site kurallarının ihlalini rapor etmek ya da yardım almak için lütfen site personeli » ile iletişime geçiniz

Korrekturlæseruddannelse

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »